Tuesday, November 20, 2012

Filled Under:

Iran Negara Syiah & Yahudi, Bukan Islam?



Iran Adalah Negara Syiah, Bukan Negara Islam
BETUL, jika kita mendengar perkataan ‘Iran’, fikiran kita akan menuju Timur Tengah dan membayangkan orang-orang Arab. Timur Tengah dan bangsa Arab identiti dengan Islam, tapi tidak di Iran. Memang, di Iran juga ada orang Islam yang beraliran Sunni, selain orang Syiah (tentu saja, dan celakanya, dunia dibuat sama dalam eksekusi imej itu bahawa Syiah merupakan sebahagian atau salah satu aliran dalam Islam), orang Yahudi, dan orang Kristian. Namun orang Islam di Iran sangatlah terpinggir dan tertindas.
Sejak bergulingnya revolusi Iran dibawah kepemimpinan Khomeini, Iran berubah menjadi sebuah negara kaya di kawasan Arab. Kekuatan militer mereka berkembang pesat. Mereka kerap melemparkan kritikan tajam terhadap Barat.
Sikap permusuhan pun dipertunjukkan oleh Iran kepada Israel, seolah betapa bencinya orang Iran kepada Israel.Tapi Sekarang Di manakah Iran bila Gaza sedang di serang.
Sepak terajang Iran banyak menarik simpati kaum muslimin dunia. Pasca runtuhnya kekhilafahan Turki Utsmani, kaum muslimin memang kehilangan pelindungnya. Dan kini Iran muncul menentang kezhaliman dunia Barat (kafir) terhadap dunia Islam ditengah kebisuan dan ketidakberdayaan para pemimpin-pemimpin negeri Arab. Hmmm.. Apakah Iran akan menjadi sebahagian dari sejarah keperkasaan Islam?
Secara mata kasar memang seperti itulah adanya. Namun sejarah telah berkata lain tentang Iran yang berakidahkan Syiah Ghulat (Rafidhah). Lihatlah bagaimana Syiah mempunyai andil atas terbunuhnya sahabat Rasulullah shalallohu alaihi wa sallam yang mulia, Ali bin Abi Thalib. Begitu juga pengkhianatan mereka atas Husein rodhiallohu ‘anhu. Dan tak akan hilang dari catatan sejarah bagaimana Syiah berkonspirasi dengan pasukan Tar-Tar untuk mengkudakan kepemimpinan Harun Ar-Rasyid. Sejarah justeru berkata bahawa Syiah adalah musuh besar bagi kaum muslim sunni.
Iran masa kini
Lalu bagaimana dengan Syiah Iran ketika ini? Tindak-tanduknya memang terlihat pro terhadap Islam, tapi wajib diketahui bahwa orang-orang Syiah adalah orang-orang yang pendusta. Saat ini mereka berkata A, sedetik kemudian mereka berpaling akan berubah menjadi B. Hal ini kerana mereka memasukkan dusta sebagai sebahagian daripada akidah (taqiyah). (Al-kafi: 2/219)
Banyak fakta telah terungkap bahawa pada kenyataannya permusuhan Iran justru tertuju kepada Islam itu sendiri. Lihatlah di Ibukota Iran, Teheran. Cuba Anda hitung berapa banyak Masjid-Masjid Sunni jika dibandingkan dengan Sinagog (tempat peribadatan orang-orang Yahudi) ?! Tidak ada satupun Masjid sunni berdiri disana, justruSinagog bertebaran hingga lebih dari 45 buah! Padahal populasi muslim sunni di Iran adalah terbesar kedua setelah Syiah. Itu hanya secuil bukti ketimpangan amal perkataan dengan fakta lapangan.
Mungkin banyak juga yang belum tahu bahawa kalau Khomeini memimpin revolusi dari tempat pengasingannya di Perancis. Tapi pasti kaum muslimin tahu kalau Prancis dan AS adalah sekutu intim. Tentu ada permainan diantara mereka bertiga; Khomeini, Perancis dan AS (dalam hal ini CIA). Pun pada masa kekuasaannnya Khomeni, Iran telah bermesraan dengan AS dan Israel.
Dan mungkin tidak banyak orang tahu kalau yang memberi jalan Amerika untuk menyerang Iraq yang bermazhab Sunni adalah Syiah Iran. Syiah Iran mengizinkan kapal induk Amerika memasuki wilayah perairan Teluk Persia Iran dan menjadikannya sebagai basis militer angkatan laut dan udara Amerika. Mereka juga memberikan bantuan berupa pemberian informasi intelijen ke AS. Seandainya memang Iran pro terhadap kaum muslimin tentunya hal itu tidak akan terjadi.
Adalah kenyataan yang tak dapat diungkapi lagi bahawa Syiah memiliki kebencian yang mendalam kepada Sunni. Kita boleh dapati hal tersebut pada kitab-kitab rujukannya. Jika kita mahu sedikit saja berusaha mencari informasi tentang hal ini, maka itu sudah cukup bagi kita untuk dapat menemukan sekian banyak bukti kekejaman Syiah terhadap sunni. Mereka juga membantai 500 orang sunni yang berada dipenjara dengan cara merubuhkan penjara tersebut. Mereka juga membantai orang sunni hanya lantaran memiliki nama para sahabat yang mulia; Abu Bakar, Umar, dan Utsman . Mereka tega menggantung para ulama Sunni dengan tuduhan-tuduhan yang tak berbukti. Apakah seperti ini kelakuan pelindung umat? Tidak, mereka hanya melindungi diri mereka sendiri sebagai Syiah bukan sebagai sebahagian kaum muslimin sebagaimana yang kerap mereka gembar-gemborkan di hadapan publik.
Kini Iran tengah berusaha mengekspot revolusinya ke berbagai negara, terutama wilayah Arab. Di Libanon, Syria dan Bahrain, Syiah telah menyebarkan ideologinya. Mereka berusaha menguasai Negara-negara terusan Suez dengan maksud agar mempermudahkan penyediaan senjata kepada pejuang-pejuang mereka. Mereka telah masuk ke Eritrea yang miskin, dan sedang menuju ke gerbang laut merah yang mengawal terusan Suez. Dari sini Iran dapat mengancam Yaman dan Arab Saudi dan meneruskan persenjataannya ke Sudan dan Mesir Setidaknya itulah yang dikatakan oleh mantan panglima perang dan Ahli Strategi Mesir, Hussam Sweilem. Masih menurut Hussam Sweilem, bahkan Syiah Iran memiliki departemen tersendiri di kementrian dalam negeri yang menangani program ekspor ideologi Syiah ke luar negeri.
Namun keberanian Syiah menentang hegemoni AS telah menawan sebahagian kaum Sunni yang awam. Sungguh seandainya Syiah menjadi pemimpin di negara ini, maka niscaya nasib kita akan serupa dengan nasib saudara-saudara kita di Iran.
Psss: Aku memang da lama tahu Iran,USA dan Yahudi memang dah lama bersekutu.. Semua laungan untuk menyerang USA drp Iran adalah tipu dusta semata-mata bagi menutup mata org islam..Ada dalil yang mengatakan, apabila hampir kiamat nanti akan keluarlah 70,000 Yakjuj Makjuj drp Kota Isfahan,Iran..

0 comments:

Post a Comment

Copyright @ 2013 INSANI.