Friday, April 4, 2014

TERKINI - PUNCA KUMPULAN ABU SAYYAF MENCULIK WARGA CHINA DIDEDAHKAN!

 Kumpulan Abu Sayyaf yang dipercayai bertanggungjawab menculik seorang warga china dan seorang pekerja resort warga Filipina di Semporna Sabah akan meminta wang tebusan sehingga AS$3.5 juta (RM11.5 juta) untuk membebaskan mangsa bukan warganegara Filipina, kata seorang penganalisis keselamatan.
Prof Dr Aruna Gopinath yang pakar dalam keselamatan maritim berkata, kumpulan pemisah yang berpangkalan di Basilan, selatan Filipina itu akan mengenakan kadar yang lebih rendah sekitar tiga juta pesos (RM219,000) untuk membebaskan tebusan warga Filipina.
“Kumpulan Abu Sayyaf hanya berminat untuk mendapatkan wang dan wang tebusan akan dibayar sebelum mereka membebaskan tebusan,” katanya.
Aruna berkata, seorang wartawan Filipina yang dikenalinya diculik oleh kumpulan itu pada 2011 dan dijadikan tebusan selama 90 hari.

“Dia bertemu dengan ketua kumpulan Abu Sayyaf di Basilan untuk temu bual tetapi sebaliknya diculik oleh mereka. Dia dikurung di dalam sebuah rumah dan hanya diberikan air dan dua biji pisang tiga kali sehari.
Aruna berkata, seorang ahli kongres Filipina akhirnya bersetuju untuk membayar wang tebusan tiga juta pesos sebelum mangsa dibebaskan.
Sebuah lagi kumpulan iaitu Pejuang Kebebasan Islam Bangsamoro (BIFF) yang pakar dalam kegiatan penculikan perlu diberi perhatian oleh pihak berkuasa Malaysia, kata Aruna.
Dalam perkembangan lain, Associated Press memetik seorang pegawai risikan Filipina pada Khamis sebagai berkata mengesahkan penculikan itu dilakukan oleh kumpulan Abu Sayyaf.
Menurut pegawai tersebut, ketua kumpulan Abu Sayyaf itu berang kerana tidak dibawa bersama dalam perjanjian damai antara kerajaan Filipina dan Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF).


SUMBER DARI ABGTEROR.COM

Terkini - MH370 – Berita ‘besar’ akan didedahkan Ketua JACC, Angus Houston

Laporan Malaysiakini yang memetik laporan CNN yang tidak menyatakan sumbernya bahawa Ketua Pusat Agensi Bersama Penyelarasan (JACC), Angus Houston akan mengadakan satu sidang akhbar lewat hari ini mengenai berita “besar” berkaitan operasi mencari pesawat MH370.



Apakah yang akan diumumkan dalam sidang akhbar tersebut tidak dinyatakan secara jelas.

Dalam pada itu Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap bertegas kerajaan menyembunyikan maklumat mengenai misteri kehilangan pesawat MH370.

“Saya percaya kerajaan tahu lebih daripada kita. Mereka ada kuasa untuk mengarahkan tentera udara… atau Malaysia Airlines,” katanya kepada akhbar The Telegraph UK.

Kata Anwar kerajaan mempunyai maklumat yang kritikal untuk kita memahami misteri kehilangan pesawat MH370.

Terbaru-Penyiasat Percaya Seseorang di Dalam MH370 Bertanggungjawab Alih Haluan


LONDON - Pihak berkuasa Malaysia menegaskan bahawa seseorang yang berada di dalam pesawat bertanggungjawab terhadap kehilangan sebuah pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) pada 8 Mac lalu, lapor akhbar Daily Telegraph kelmarin.

Lapor akhbar itu, para penyiasat masih percaya sistem komunikasi ditutup dan pesawat itu membelok ke arah barat ketika di Teluk Siam yang dilakukan dengan sengaja.

Dua sumber rasmi yang rapat dengan siasatan itu berkata, terdapat tiga sebab utama para penyiasat percaya gerakan pesawat tersebut sebelum ia dilaporkan hilang daripada radar adalah disengajakan.

Pertama, komunikasi pesawat atau transponder yang dimatikan ketika proses penyerahan pesawat itu dari pusat kawalan trafik udara Malaysia kepada pusat kawalan trafik udara Vietnam.

Para penyiasat berkata, pada waktu itu kehilangan pesawat daripada radar adalah paling kurang disedari oleh pusat kawalan trafik kedua-dua negara.

"Ini adalah waktu paling berharga untuk menghilangkan sebuah pesawat dan waktu itu telah dieksploitasikan," kata sumber.

Petunjuk kedua adalah laluan pesawat tersebut selepas ia hilang daripada radar menunjukkan ia telah diprogramkan untuk beralih arah secara sengaja. -kosmo.com.

Thursday, April 3, 2014

ASTAGHFIRULLAH!!! PEREMPUAN INI MENGHINA ALLAH !!!!!!!




Ape la masalah budak ni. Jabatan agama islam kena ambik tindakan ke atas budak ni..

TERKINI ! LOKASI PESAWAT #MH370 - PENEMUAN SATELIT AMERIKA SYARIKAT ?!


Hari ini adalah hari ke-26 kehilangan pesawat MH370. Ianya masih menjadi misteri disebalik penglibatan banyak negara dan peralatan berteknologi tinggi dan canggih.

Skop pencarian pesawat MH370 bertukar beberapa kali mengikut penemuan radar beberapa negara seperti China, Jepun dan Thailand. Kini ianya dikoridor selatan Lautan Hindi berhampiran dengan benua Australia. 

Namun ekspedisi Search and Rescue (SAR) MH370 menerima pelbagai rintangan ekosistem Lautan Hindi yang ganas dan tidak menentu.

Yang terbaru, PM DS Najib Razak berada di Perth bersama Tony Abbot, PM Australia untuk melihat sendiri proses SAR MH370. Begitu juga dengan kehadiran kapal selam Tentera Britain, HM Tireless yang turut serta di dalam SAR MH370.



Sudah tentu ada mulut-mulut sumbang begitu cepat menyamakan fungsi dan spesifikasi HM Tireless dengan kapal selam Scorpone milik Malaysia. Padahal Scorpone tidak sama dengan HM Tireless dari segi operational duty dan spesifikasinya.




Cuma yang menjadi persoalan ialah berapa banyak yang Tentera Amerika Syarikat tahu tentang lokasi sebenar pesawat MH370? 

Persoalan ini timbul kerana pulau Diego Garcia terletak kira-kira 4,720 kilometer daripada perairan Barat negara Australia iaitu kira-kira 3,000 kilometer daripada zon SAR MH370. Diego Garcia adalah penempatan tentera strategik negara Amerika Syarikat:
Naval Support Facility (NSF) Diego Garcia, a large naval ship and submarine support base, military air base, communications and space-tracking facility, and an anchorage for pre-positioned military supplies for regional operations aboard Military Sealift Command ships in the lagoon. more

 Begitu juga dengan sistem AFSCN yang terdapat di Diego Garcia :
The Air Force Satellite Control Network (AFSCN) provides support for the operation, control, and maintenance of a variety of United States Department of Defense and some non-DoD satellites. This involves continual execution of Telemetry, Tracking, and Commanding (TT&C) operations. 
In addition, the AFSCN provides prelaunch checkout and simulation, launch support, and early orbit support while satellites are in initial or transfer orbits and require maneuvering to their final orbit. 
The AFSCN provides tracking data to help maintain the catalog of space objects and distributes various data such as satellite ephemeris, almanacs, and other information.
Negara Jepun, Malaysia, Thailand dan China telah berkongsi penemuan satelit masing-masing. Bagaimana pula dengan satelit negara Amerika Syarikat?

Tetapi, classified atau pun tidak, sama ada wujud bukti atau pun tidak, kita percaya kerajaan Malaysia telah diberi input yang secukupnya oleh pihak Amerika Syarikat.



Anda baca juga artikel ini : 
SPEKULASI berhubung MH370 sentiasa wujud sejak hari pertama pesawat MAS itu hilang 8 Mac lalu dan spekulasi atau teori ini akan tetap dibangkitkan di internet selagi pesawat ini tidak berjaya ditemui. 
Sehingga kini, pasukan mencari dan menyelamat (SAR) masih gagal menemui sebarang objek yang boleh dikaitkan dengan MH370. 
Walaupun sebelum ini satelit telah berjaya mencerap beberapa objek di selatan Lautan Hindi dan pesawat menjumpai serpihan di lokasi SAR namun ia disahkan bukan milik MH370. 
Terdapat pelbagai spekulasi yang dibangkitkan termasuk yang mengatakan pesawat itu sudah mendarat secara rahsia di China dan ada juga yang mendakwa pesawat mendarat di Pakistan ataupun Hong Kong. 
Namun, terdapat satu teori yang dilihat mendapat respons yang tinggi dari masyarakat dunia iaitu teori pesawat mendarat di Diego Garcia, sebuah pangkalan tentera Amerika Syarikat (AS) di Lautan Hindi. 
Diego Garcia terletak di selatan Kepulauan Maldives dan merupakan pangkalan tentera AS yang penting dalam kempen serangan AS terutama terhadap Iraq dan Afghanistan. 
Dakwaan penduduk Maldives kukuh 
Spekulasi yang mengaitkan Diego Garcia ini mula dibangkitkan secara serius apabila apabila penduduk di Maldives mendakwa melihat pesawat terbang rendah di selatan kepulauan tersebut. 
Ada pihak mendakwa pesawat tersebut merupakan MH370 dan telah mendarat di Diego Garcia kerana kedudukan kedua-dua pulau yang berdekatan. 
Jarak antara Diego Garcia dengan Addu City, yang terletak di selatan Kepulauan Maldives (Pulau Addu) adalah 740km. 
Difahamkan, teori ini timbul berdasarkan kiraan secara kasar waktu MH370 membuat pusingan balik di sempadan Malaysia - Vietnam dan waktu ketika penduduk Maldives melihat pesawat tersebut. 
MH370 berlepas dari KLIA pada 12.41 pagi dan pesawat ini terputus hubungan pada 1.21 pagi. 
Jika diambil kira penerbangan dari KLIA ke Maldives iaitu sekitar 4 jam, 24 minit dan waktu penduduk Maldives melihat pesawat iaitu 6.15 pagi, jumlah waktu penebangan ini adalah relevan. 
Ini kerana, waktu penerbangan ini perlu ditambah 40 minit iaitu tempoh MH370 berpatah balik hingga kedudukan pesawat hilang dari radar. 
Teori penduduk Maldives ini tidak boleh ditolak begitu sahaja kerana penduduk di Semenanjung Malaysia terutama di Kelantan, Perak dan Terengganu juga mendakwa mereka melihat pesawat terbang rendah pada hari malang buat MH370 itu. 
Difahamkan, pesawat tersebut adalah MH370 berdasarkan radar tentera yang berjaya mengesan pesawat tersebut membuat pusingan balik menghala ke Selat Melaka. 
Spekulasi Diego Garcia terus berada di tempat pertama 
Selain itu, teori Diego Garcia ini juga dikaitkan menerusi mimpi seorang ustaz yang mendakwa MH370 mendarat di sebuah pangkalan tentera dan penumpang serta kru masih selamat. 
Antara teori yang menarik berhubung Diego Garcia adalah spekulasi bahawa tentera AS telah mengawal MH370 sebaik sahaja pesawat itu hilang dari radar. 
Spekulasi tersebut mengaitkan dakwaan tentang wujud peralatan ketenteraan yang menjadi rebutan kuasa besar dunia dalam pesawat tersebut. 
Alat tersebut dikatakan berkemampuan untuk mengmengawal Drone tanpa pemandu yang pernah digunakan ketika AS berperang di Afghanistan. 
Difahamkan, China berusaha untuk membawa pulang sistem ketenteraan ini menerusi laluan pesawat komersil yang dianggap lebih selamat. 
Namun, AS berjaya memintas pesawat ini dan membawa MH370 keluar dari radar Malaysia menuju ke Lautan Hindi bagi mengelak di kesan radar mana-mana negara dan kemudiannya dibawa ke Diego Garcia untuk disimpan di sana. 
Nasib penumpang tidak diketahui tetapi pesawat MH370 itu dikatakan diterbangkan semula untuk terhempas Lautan Hindi menggunakan sistem kawalan jarak jauh. 
Apa yang paling menarik dalam spekulasi ini adalah landasan lapangan terbang Diego Garcia adalh antara lima penemuan pasukan penyiasat dalam program simulator milik Kapten Zaharie Ahmad Shah yang diambil dari rumahnya di Shah Alam. 
Selain Diego Garcia, antara perisian landasan yang diperiksa setakat ini ialah Lapangan Terbang Antarabangsa Male di Maldives serta tiga lagi landasan di India dan Sri Lanka, yang semuanya mempunyai jarak landasan lebih 1,500 meter. 
Namun, pihak penyiasat sehingga kini masih menafikan dakwaan MH370 mendarat di Diego Garcia dan pasukan penyiasat berpegang kepada maklumat bahawa MH370 berakhir di Selatan Lautan Hindi. 
Berakhir, bukannya terhempas di Lautan Hindi 
Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi berdasarkan kepada siasatan syarikat satelit Inmarsat dan Air Accident Investigation Branch (AAIB) di Britain. 
Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dalam temubual bersama media tempatan memberitahu berhubung persoalan mengenai Diego Garcia, beliau sendiri akan bertanya kepada AS dalam Forum Pertahanan Amerika Syarikat-Asean yang bermula kelmarin. 
Spekulasi sentiasa wujud, selagi operasi SAR di selatan Laut Hindi tidak berjaya menjumpai sebarang objek yang boleh dikaitkan dengan MH370. 
Sehingga kini operasi SAR yang diketuai Australia masih gagal menemui petunjuk yang jelas di mana pesawat ini berada dan mereka kini sedang berusaha untuk mengesan perakam kotak hitam milik MH370 sebelum kuasa baterinya habis. 
Menteri Pertahanan Australia, David Johnston mengakui, usaha mencari kotak hitam itu hanya mempunyai peluang tipis berikutan serpihan pesawat perlu dikenal pasti terlebih dahulu bagi mengesan lokasi kemalangan pesawat tersebut. 
"Kami mempunyai kira-kira seminggu sahaja untuk mengesan kotak hitam pesawat MH370. Malah, ia juga bergantung kepada suhu, kedalaman dan tekanan laut, berapa lama kuasa baterinya boleh bertahan," katanya. 
Tumpuan siasatan kini masih tertumpu kepada empat elemen iaitu melibatkan rampasan, sabotaj, masalah peribadi kru dan penumpang. 
Sehingga kini siasatan polis telah selesai dan polis mendapati semua penumpang pesawat MAS yang hilang "bersih" daripada elemen rampas, sabotaj dan masalah psikologi dan peribadi. 
Namun, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, siasatan terhadap anak kapal termasuk juruterbang dan pembantu juruterbang masih dijalankan. 
Menurut sumber yang enggan dikenali, arah tuju pesawat yang menghala ke Lautan Hindi itu sendiri telah jelas menunjukkan pesawat itu dirampas dan bukan akibat masalah pada pesawat ataupun dikawal dari jarak jauh. 
“Pesawat itu menuju ke Lautan Hindi iaitu lautan yang amat sunyi dan sudah tentu ia menuju ke suatu tempat yang tidak diketahui. 
“Saya percaya ia melibatkan rampasan tetapi yang menjadi persoalan ialah siapa dan mengapa pesawat itu dirampas,” katanya kepada Sinar Harian. 
Spekulasi-spekulasi yang timbul tidak wajar ditolak mentah-mentah kerana sehingga kini bukti atau petunjuk yang boleh dikaitkan dengan MH370 masih belum ada. 
Apa sahaja yang dibangkitkan di internet masih boleh diterima, sekiranya teori tersebut mempunyai fakta atau hujah sokongan yang relevan. 
Kini, kesemua persoalan berhubung 'di mana MH370' tertumpu kepada operasi SAR yang diketuai oleh Australia, sama ada jawapan ini terjawab dalam masa terdekat ataupun tidak, ia bergantung kepada ketentuan Tuhan, kita manusia hanya mampu merancang sahaja - Sinar Harian

LELAKI BERSENJATA CULIK PELANCONG CHINA DI PULAU SINGGAHMATA, SABAH



Seorang pelancong China dan seorang pekerja sebuah pusat peranginan telah diculik di Sabah oleh kumpulan lelaki bersenjata.

Menurut laporan West China Metropolis Daily, ia berlaku di Singamata Reef Resort malam tadi.

Akhbar tersebut memetik pengurus hotel tersebut yang hanya dikenali sebagai Vicky sebagai berkata lima hingga enam orang bersenjata menyerbu pusat peranginan itu pada kira-kira jam 10.30 malam dan lari dengan menaiki bot sejurus kemudian.

Pelancong wanita China itu dikenali sebagai Gao Huayun yang berusia dalam 20-an dari Shanghai manakala pekerja wanita hotel tersebut adalah rakyat Filipina.

Foto-foto di talian menunjukkkan para pelancong berkumpul di sebuah bilik makan, dan foto lelaki beruniform dengan rifel dan memakai baju kalis peluru, kemungkinan anggota pasukan keselamatan Malaysia. -3/4/14

Berkaitan:

Seorang pelancong China, pekerja resort dilarikan dari Pulau Singgahmata Semporna


[Bernama] Seorang pelancong dari China dan seorang pekerja resort berasal dari Filipina dilarikan oleh sekumpulan lelaki di sebuah resort di Pulau Singgahmata, bersebelahan Pulau Bum-Bum Semporna, dekat Kota Kinabalu, malam tadi.

Ketua Pengarah Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (Esscom), Datuk Mohammad Mentek mengesahkan kejadian itu yang berlaku pada kira-kira jam 10.30 malam.

"Kita menyerahkan perkara ini kepada polis untuk membuat siasatan lanjut dan seterusnya memberi laporan penuh," katanya dalam satu kenyataan ringkas, hari ini. – Bernama, 3 April, 2014.

BEKAS EDITOR JAPAN TIMES DEDAHKAN PERANAN ISRAEL DAN SOROS DALAM MISTERI KEHILANGAN #MH370



Ia bukan semata-mata satu kebetulan, apabila rahsia mengenai peranan Mossad dalam rampasan MH370 sudah mula meletup, apabila kedutaan dan konsulat Israel tiba-tiba ditutup disebabkan oleh kononnya "satu mogok oleh kakitangan diplomatik". Alibi ini diwujudkan bertujuan untuk menghalang agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang di seluruh Asia dan dunia Barat untuk menyoal ejen perisikan Israel dan tenteranya mengenai keberadaan dan nasib beratus-ratus penumpang MH370.

Kor diplomatik negara Yahudi itu seperti menyembunyikan kepalanya ke dalam cangkerang kura-kura, mungkin kerana terkena hentakan kuat daripada seorang wartawan penyiasatan, Christopher Bolly, yang sebelum ini telah mendedahkan tentang penglibatan tangan Israel di belakang serangan 11 September. Berdasarkan laporan saksi dari rangkaian pemerhati kapal terbang di Eropah dan Israel, Bollyn juga tekah melaporkan bahawa wujud model pengeluaran yang serupa dengan Malaysia Airlines Boeing 777 sekarang tersimpan di dalam bengkel lapangan terbang Tel Aviv.

Syarikat Boeing yang berpangkalan di Seattle sentiasa memasang pesawat secara berpasangan sebagai satu amalan standardnya, tetapi persoalannya ialah bagaimana sebuah jet telah disewabeli oleh syarikat Penerbangan Malaysia manakala sebuah lagi yang hampir sama diserahkan secara rahsia kepada kerajaan Israel tanpa sebarang pesanan-belian daripada syarikat penerbangan El Al yang dikendalikan oleh negara tersebut.

Bollyn telah membongkar fakta bahawa kedua-dua jet itu telah dihantar ke sebuah syarikat pihak ketiga, yang pengurus atasannya mempunyai hubungan akrab yang cukup lama dengan George Soros.

Dari garis masa peristiwa, ia adalah jelas bahawa pemindahan pesawat dan rampasan pesawat berikutnya adalah sebahagian daripada satu strategi yang lebih besar, bertujuan untuk :

pertama, satu serangan dengan bendera palsu (false-flag) yang dirancang melibatkan pembunuhan beberapa orang rakyat Amerika (di atas pesawat) dan yang akan dipersalahkan nanti ialah kedua-dua rakyat Iran yang turut berada di dalam pesawat MH370 tersebut, bagi meminta Rumah Putih meluluskan ketetapan supaya serangan udara terhadap kemudahan nuklear dan pertahan udara Iran dapat dilakukan

kedua, kecurian terang-terangan terhadap teknologi utama yang berkaitan dengan mikrocip Kinesis Freehold Semiconductor, pengawalmikro paling kecil di dunia, untuk digunakan dalam sistem persenjataan yang akan memastikan tentera Israel sentiasa unggul selama beberapa dekad akan datang. 

Umpan dan Pementik

Mengapa Israel perlu melakukan serangan bendera-palsu dengan merampas pesawat-kembar Malaysia, sedangkan satu pesawat sudah memadai untuk muslihat ini? Pesawat yang masih baik di Tel Aviv akan dipasang semula dengan pemasangan secara rahsia, avionik terkini (elektronik penerbangan, peluru DU dan bahan letupan bersuhu tinggi), namun bukti rekaan yang berasal dari Malaysia amat diperlukan bagi menyempurnakan muslihat ini. Oleh itu, tag logam dan bahagian-bahagian lain yang dikenalpasti perlu dikeluarkan daripada MH370, bersama-sama pembalut tempat duduknya, pakaian seragam anak kapalnya dan mayat kedua-dua rakyat Iran, yang dibekukan di rumah mayat. Penipuan ini akan menjadi lengkap apabila jenama pesawat Malaysia digantikan dengan pelekat El Al.

Rencana kulit majalah TIME dan New York Times akan terbang semudah pesawat jet yang ditawan, menerbitkan tajuk seperti "Perampas Iran menawan kru pesawat dan menerbangkan jet ke lapangan tentera di Iran. Kemudian Pengawal Revolusi memuatkan pesawat dengan tong-tong minyak untuk satu misi bunuh diri terhadap orang awam yang tidak bersalah dan ahli Kongres kita di Washington DC. Kita meratapi kehilangan Capitol dan Rumah Putih dengan api yang marak menyala yang memusnahkan separuh daripada ibukota yang kita cintai ini, tetapi kita akan menghadapi masa depan dengan penuh keberanian dan akan memberi keadilan terhadap yang negara pengganas tersebut. Paksi Jahat itu akan berkongsi nasib bersama rakannya . Sekarang, daripada Superdome, mari kita dengar dendangan Lady Gaga menyanyikan Star-Spangled Banner."

Itulah diantara kata-kata semangat yang mampu memukau purata rakyat Amerika untuk keluar daripada sikap anti-perang mereka. Ya, propaganda direka bagi santapan si tolol.

Boeing Melangkah: Kita Tahu Mengapa Kita Di sini

Moto Boeing begitu secocok dengan MH370. Tiada pengeluar pesawat lain (jika dibandngkan dengan McDonnel Douglas sebagai contoh atau Hughes yang telah lama menghilang) lebih dekat dengan perkhidmatan perisikan Amerika Syarikat. Lebih daripada sekadar sebuah syarikat perniagaan, Boeing sebenarnya adalah sebuah entiti dengan rangkaian kemudahan yang luas di sekitar Seattle dan di setiap lapangan terbang utama di seluruh dunia. Yang kurang diketahui ialah adalah hubungannya dengan syarikat penerbangan tak ternama yang beroperasi di pulau-pulau terpencil, di mana menjadi rutin bagi mencari anggota badan manusia yang terpotong terapung di dalam Puget Sound. Syarikat itu melayan semua kehendak pelanggan-pelanggannyya, keinginan dan fantasi paling liar, seperti yang dinyatakan dalam ungkapannya yang terdahulu: Sempadan Baru Selamanya (Forever New Frontiers)

Salah satu rekaan barunya adalah pemanduan tanpa juruterbang (remote piloting) untuk pesawat awam, ia berdasarkan kepada teknologi peperangan "drone", yang dibangunkan Boeing dari prototaip yang direka di Israel. Pasangan kembar 777 Malaysia dan Israel adalah dari edisi baru, dan oleh itu ia mampu terbang tanpa wayar.

Sambung baca terjemahan artikel Yoichi Shimatsu di Kelab GB di sini.


Artikel Asal:

Role Of Israel & Soros Exposed By MH370 Twin Jet In Tel Aviv

By Yoichi Shimatsu
Exclusive to Rense.com
3-27-14

BANGKOK - It is by no mere coincidence, when telltale evidence of a Mossad role in the MH370 hijack was starting to snowball, that Israel's embassies and consulates were suddenly shut down due to a "strike by diplomatic staff". This fork-tongued alibi was obviously meant to prevent law enforcement agencies across Asia and the Western world from questioning Israeli intelligence agents and military attaches about the whereabouts and fate of the hundreds of passengers.

The Jewish state's diplomatic corps has retreated further into a tortoise shell, perhaps because of the hammer blow from investigative journalist Christopher Bollyn, who previously exposed Israel's hand behind the 911 attacks. Based on eyewitness reports from a network of plane watchers in Europe and in Israel, Bollyn reports that an identical production model of the Malaysian Airlines Boeing 777 is being kept out of regular service inside a hangar at Tel Aviv Airport.

Seattle-based Boeing assembles aircraft in pairs as its standard practice, but the question is how one jet was leased by Malaysia's national carrier while the matching plane was secretly turned over to the Israeli government without a purchase order from state-run El Al airlines.

Bollyn uncovered the fact that the two jets were delivered to a third-party company, whose top manager has a longtime connection with the George Soros. From the timeline of events, it is obvious that the plane transfers and subsequent electronic hijacking were part of a larger strategy, which was aimed at:

first, a planned alse-flag attack involving mass murder of American citizens to be blamed on the two Iranians aboard MH370, in order to prompt the White House to order air strikes against Iran's nuclear facilities and air defenses; and

second, the blatant theft of key technology related to Freehold Semiconductor's Kinesis microchip, the world's tiniest microcontroller, for use in miniature weapons systems that will ensure Israeli military supremacy for decades to come.

Bait and Swtich

Why do the Israeli false flaggers need to hijack the Malaysian sister-plane, when just one plane will suffice for the ruse? The mint-condition jet in Tel Aviv would be refitted with Stealth cloaking, state-of-air avionics (aviation electronics, DU-tipped munitions and high-temperature explosives, but fake evidence of Malaysian origins are needed to complete the ruse. Therefore, identifying metal tags and other identifying parts have to be removed from MH370, along with seat covers, crew uniforms and the bodies of the two Iranians, to be frozen in a morgue. The deception would, be complete with the transfer of the stripped Malaysian jet to El Al.

The cover story for TIME and the New York Times would fly as easily as a captured jetliner, running something like "The Iranian hijackers overcame the crew and flew the jet into a military airfield in Iran. Then the Revolutionary Guards loaded the plane with gasoline drums for a suicide mission against innocent civilians and our congressmen in Washington DC. We mourn the loss of the Capitol and the White House in the intense blaze that destroyed half of our beloved capital, but we face the future with courage and will deliver justice against that terrorist state. The last of the Axis of Evil will share the fate of its erstwhile partners. Now, from the Superdome, let's hear Lady Gaga sing the Star-Spangled Banner." Those are fighting words that can snap average Americans out of their antiwar malaise. Yes, propaganda is made for consumption by fools.

Going Boeing: We Know Why We're Here

Boeing's motto is precision perfect when it comes to MH370. No other aircraft manufacturer (think of McDonnel Douglas, for example, or long-gone Hughes) is closer to the US intelligence services. More than a business corporation, Boeing is a state unto itself, with a vast network of facilities around Seattle and at every major airport around the globe. Less visible are its connections with obscure airlines operating in remote islands, where it is routine to find amputated limbs of human-sacrifice victims floating into Puget Sound. The company provides for all of its powerful customers needs, desires and wildest fantasies, as expressed in its older slogan: Forever New Frontiers.

One of those frontiers is remote piloting of civilian aircraft, based on drone warfare technology, which Boeing developed from prototypes designed in Israel. The pair of 777s for Malaysia and Israel are new editions, and therefore rigged to fly by wireless.

Boeing delivered the twin jets to a middleman in October 2013, who delivered one to Malaysian Airlines in November. The timing coincides with the appointment of Joanne Magruire, a veteran Lockheed Martin Space Division executive, to the board of directors of Freescale Semiconductors, whose Kuala Lumpur staffers involved in the design of the Kinesis KL02 microchip were aboard MH370. The plan went like clockwork.

Who is Abdol Moabery?

The twin Boeing jets were sold to GA Telesis, an aircraft leasing and servicing company, based in Fort Lauderdale, Florida. The owner of GAT is Abdol Moabery, the son of Iranian immigrants in the posh Woodlawn Hills suburb of Los Angeles.

Before and after September 2001, Moabery was executive manager of Skywatch, a company that supplied monitoring devices for the rooftops of office towers. The electronic device can spot as many as 300 flying objects in one sweep and single out the one flying toward the targeted property. Handy indeed to welcome your boss on the helipad in Manhattan and also to direct his pilot toward the right building.

One of the partners in Skywatch was New York City Mayor Rudolf Guiliani, who claimed his interest was solely in its potential application to monitor US borders against illegal immigrants. One immigrant who slipped past the Skywatch net was Mohamad Atta. Despite or perhaps because of Skywatch, the two jetliners flew into the Towers like Robin Hood's arrows.

Six months after 911, Moabery left Skywatch to start up GA Telesis in Florida, a state then governed by fellow Republican Jeb Bush and where 911 suspects had extensive flight training.

Prior his term at Skywatch, Moabery served in the US Navy and then worked in executive positions for two Soros-owned aviation companies, Aviation Systems International and C-S Aviation. C-S stands for Chatterjee-Soros. Purnenda Chatterjee is a former Stanford Research Institute and McKinsey partner, whose Chatterjee Group funneled investment funds into West Bengal on behalf of his mentor Soros. In 2011, investors in North Carolina filed charges against Soros and his protege for fraud and embezzlement, an won the initial case by arguing that Soros concealed his ownership of the bankrupt company. Soros is not the Midas he pretends to be, often escaping out the back door leaving behind angry investors.

Moabery takes an interest in homeless children as founder of the charity called Kids in Distress.

Lord of the Skies and Depths

The Boeing corporate vice-president for Southeast Asia is Ralph "Skip" Boyce, the former US ambassador to Jakarta and Bangkok. The prize job came as reward for his past services to Boeing, black operations and the pedophile network. After his retirement from government service, Skip didn't break his stride:

-Boyce had just sold dozens of Boeing civilian aircraft to a new airline controlled by the Indonesian military just before the "accidental" crash of a demonstration model of a lower-cost Sukhoi Super 100 passenger plane for inexplicable reasons into a mountain after takeoff from the joint U.S.-Indonesian Halim Air Force Base.

Some background on the business-savvy man from Boeing:

- Boyce was on duty during the Bali bombing. Then editor of Jakarta Post Robert Finnegan, a retired Marine and founder of the 5th Estate news site, found evidence of high explosives and nuclear materials at the bomb site, which pointed to a US intelligence role in the killing of Australians undercover agents and Indonesian civilians. The ambassador in response arranged his removal from his editorship.

- Ambassador "Boyz" was the de facto dean of American envoys in Southeast Asia when anti-pedophile activist Sean Parlaman jumped off his apartment balcony in Pattaya, Thailand, according to local police on the pedophile payroll. His protection of high-ranking pedophiles in the State Department and Congress coincided with the discovery of the skeletons of 500 Indonesian boys inside a cave in Bali and intimidation of a Cambodian orphanage as a recruiting ground for sex slaves whose average age was 10 years old.

Boeing is certainly out there on the frontiers.

Dolphins at Diego Garcia

Instead of flying to Iran immediately, MH370 presumably landed at the gateway to the Persian Gulf, Diego Garcia, the presumption being based on eyewitness accounts in nearly Maldives of a low-flying plane on descent toward that destination.

On the surface and from satellite images, Diego Garcia seems a barren atoll. That's because most of the US Navy and Air Force bases are underground inside vast bunkers installed a decade ago. The island, part of the British-owned Chagos archipelago south of India, later made headlines as the storage site for hundreds of bunker-buster JDAM bombs for a joint Israel-US airstrike against Iran's nuclear facilities and air defenses.

The Israeli military and intelligence presence on Diego Garcia is so massive that long-distance phone operators offer a special discount card for calls to Israel. The Israeli Navy's nuclear-missile capable Dolphin submarines refuel and are serviced at Diego Garcia, saving the time and expense of going to Elat on the Red Sea.

An IDF Dolphin sub from Diego Garcia sank the South Korean frigate Choenan. The Dolphin crew, panicked by the unscheduled voyage, fired a smart torpedo at the frigate. On the following two days, South Korean naval divers rescued several Caucasians, including two drowning victims, from a sunken submarine. That Dolphin submarine, based at an underwater base south of Inchon, was later replaced with an IDF order for a new sub from HDW Germany. Cannon fire from the Choenan's sister ship had hit the Dolphin after it sank the Choenan, following delivered nuclear-weapons material to the North Korean military.

Israel is neck-deep in intrigue across Asia, including nuclear deals with North Korea and Japan. As mentioned earlier in this series on MH370, Israeli-linked agents including Google and Facebook have monitored email servers across Southeast Asia and hacked into computers of Palestinian supporters.

The role of Israeli intelligence assets inside Muslim-dominated Malaysia is a long-running issue that involves strings of stay-behind agents left by the British colonial authority. These underground networks are descended from two strands of Jewish administrators and merchants in colonial Malaya. First are those who have origins in the Ottoman empire and migrated under Britain's favorable policy toward the Donmeh Jews (hidden Jews inside the Islamic community across the Arab realm, Turkey and Iran) during the Ataturk period. Second are Baghdadi Jews involved in the opium trade. More recent recruits are ordinary bureaucrats and military officers who are in need of a handful of shekels to pay their gambling debts.

The spotting of increasing amounts of flotsam and jetsam off the Australian coast are meant to throw public attention off track. In actual flotation situations, there would be less debris with each passing day, as seats become waterlogged and life jackets deflate. Obviously, submarines from Diego Garcia are jettisoning pieces of aircraft through their missile hatches with blasts of compressed air. Bodies can be frozen in morgues with life jackets to be partially opened before dispatching them out the torpedo tubes.

Soros Gets More Than a Pound

The Malaysian jetliner, and its hidden sibling in Tel Aviv, are the instruments that should have guaranteed Zionist supremacy over the global economic and political order throughout this century. Instead, their grandiose design is collapsing under its own fabrications and delusions, as Israeli envoys scurry into the shadows like rats under spotlights. The FBI and Interpol have a monumental task ahead. Crush Israeli terrorist apparatus and hunt down their cells until world civilization is safe again.

"Thieves, murderers and liars" are mere words that can hardly describe the crafty criminality of the Israeli spy chiefs. But what about their paymaster, what does Soros get out of the deal? For one thing, the Mossad turns over the Kinesis microchip technology as thanks for his patriotism. Chips aside, what Soros really, really wants is the satisfaction of payback against Malaysia. Few things are more important than money, and that short list includes revenge.

The Hungarian Jew tycoon, who bought US citizenship after defrauding the Bank of England, has a die-hard grudge against Malaysia. During his cunning attempt to wreck the currencies of Southeast Asian, with the hidden agenda of buying assets and property on the cheap, Soros was slammed down by Malaysia's then Prime Minister Muhammad Mahathir, who imposed a currency board to stop capital flight. That was back in 2008. (The Zionist-influenced Western media and Wall Street bankers quickly denounced Mahathir as "anti-semitic", forgetting out of their dismal cultural ignorance that an Asian Muslim cannot be such since fellow believers across the Arab world are more Semitic than European Jews.)

If revenge is a dish best served cold, Soros has ice in his veins and waited till his dying days to gouge out a pound of flesh from Malaysia's body politick.

At the risk of sounding as soft as Lady Portia with her aristocratic Venetian accent, let me suggest that the world community is to be governed with compassion for the poor and genuine democracy, and not by a top-down global order imposed with violence and greed from a self-appointed religious minority. So as the noose tightens on that little rogue state that would be king of our planet, let us mourn the victims of Flight 370 as much as we grieved over those who died inside the World Trade Center. Such bloodthirsty evil should never be allowed to strike again.

Yoichi Shimatsu, former editor with the Japan Times group in Tokyo, is a Hong Kong-based science writer. 

Dua jenis riba ialah...

Hahahhaha...

Program MYLesen-Diskaun 50% Untuk Dapatkan Lesen Motosikal

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melancarkan program MyLesen yang memberi potongan harga mencecah 50 peratus bagi setiap permohonan serta ujian mendapatkan lesen motosikal, Mei ini.

Timbalan Ketua Pengarahnya, Datuk Yusoff Ayob, berkata harga ditawarkan kepada pemohon lesen kali pertama itu hanya RM198, berbanding RM350 hingga RM450 dikenakan institut memandu ketika ini.
Katanya, JPJ menyasarkan 3.5 juta rakyat Malaysia yang layak, tapi tidak memilik lesen untuk menyertai program berkenaan.
“Kebayakan mereka adalah belia. Ini adalah antara pendekatan kita untuk mengurangkan kadar kemalangan kerana penunggang motosikal boleh diajar mengenai kaedah pemanduan selamat serta undang-undang sebelum diberi lesen,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas turun padang meninjau Ops Khas Pengarah di Senawang, di sini, malam tadi.

Ajaibnya Sedekah

“Adik payung ni berapa harga?” tanya ku kepada adik penjaga gerai.
“Satu RM14.90 kak,” jawabnya.
“Ok lah akak nak beli satu yang ini,” sambil tangan ku memegang payung berwarna hijau.
Lalu 2 keping note merah kuhulurkan kepadanya, dan baki RM5.10 dihulurkan kembali kepada ku, namun aku kembalikan 10sen (sekupang dalam bahasa utaranya) kepadanya.
Ambillah dik akak sedekah sekupang ni.”
 Bagiku yang penting aku dapat payung untuk mengambil anakku dari kelas mengaji al-quran. Kebetulan tanpa ku sangka hujan turun mencurah-curah hari itu.
Selepas mengambil anak, aku bercadang untuk ke gerai seberang jalan untuk membeli makanan tengah hari, namun dijadikan cerita gerai makanan tersebut ditutup kepada orang ramai kerana para pekerjanya sibuk menyiapkan tempahan. Sesampai aku di hadapan gerai makanan tersebut, seorang pekerja menyapa ku,
“Kak kita tak buka untuk hari ini, tapi bos saya kata kalau akak nak beli jugak menu yang sama dengan tempahan ada lebihan,” salah seorang pekerja di situ bertanya kepadaku.
“Lauk asam pedas ikan parang, sayur kacang goreng dan sambal belacan saja menunya,” dia memberitahu.
“Hmm bolehlah dik, bungkus dua,” kata ku.
Setelah bungkusan bertukar tangan lalu kutanyakan berapa harganya.
Kak, bos saya kata tak payah bayar dia sedekahkan makanan ini untuk akak dan anak akak,” terpana aku seketika, alhamdullillah rezeki bisik hatiku.
Sepanjang perjalannan balik peristiwa itu bermain-main dibenak fikiran ku. Pelbagai persoalan yang timbul, mungkinkkah kerana sedekah sekupang ku Allah gandakan balasannya dan dibayar tunai. Subhanallah… alhamdullillah… nikmat apa yang hendak didustakan lagi?
Aku teringat pada sabda junjungan yang pernah ku baca di laman rasmi Jabatan Kemajuan Islam dulu.
Sesungguhnya Rasulullah SAW telah bersabda :
“Harta tidak akan berkurang dengan sedekah. Dan seorang hamba yang pemaaf pasti akan Allah tambahkan kewibawaan baginya.”
(Hadis Riwayat Muslim)
Sedekah itu umpama pelaburan jangka panjang (long term investment) kerana Allah telah menjanjikan lima kebaikan di dunia dan lima kebaikan di akhirat iaitu;
5 kebaikan di dunia :
1. Menyucikan harta
2. Menyucikan badan
3. Menolak bala dan penyakit
4. Mengembirakan orang miskin dan mengembirakan orang mukmin
5. Diberi keberkatan keatas hartanya dan diluaskan Allah rezekinya
5 kebaikan di akhirat pula ialah :
1. Dinaungkan Allah orang yang bersedekah di hari Qiamat ketika sangat panas
2. Ringan hisabnya
3. Berat timbangannya (amalan)
4. Mudah melalui titian siratal-mustaqim
5. Bertambah darjatnya di dalam syurga
Apa yang aku pelajari dari peristiwa ini untuk bersedekah tidak memerlukan wang atau harta yang banyak sebagaimana sabda Rasulullah SAW :
“Bersedekahlah kamu sekalian, meskipun dengan hanya sebiji tamar, sesungguhnya sedekah itu dapat memenuhi keperluan orang yang lapar dan menghapuskan kesalahan, sebagaimana air dapat memadamkan api.”
(Hadis Riwayat Imam Ahmad)
Paling penting hati kita mestilah melakukan dengan ikhlas kerana Allah.
Peristiwa yang telah aku lalui itu betul-betul membekas dihati kerana sedekah sekupang aku dapat makanan untuk dua orang. Sesungguhnya bersedekah itu indah.. ayuh sahabat sekalian marilah kita membanyakkan sedekah kerana Allah.

Marah Seorang Suami.. Marah Seorang Isteri..

Saya kutip beberapa pengalaman untuk dikongsi bersama walaupun mungkin tak berlaku pada kita atau tak terfikr oleh kita tetapi sekurang-kurangnya boleh jadi panduan dan peringatan pada kita..
Marahnya seorang Isteri…
“Ustaz… isteri saya bila marah suka jeling saya dengan ekor mata. Tersirap juga darah saya dibuatnya. Seram pun ada dengan pandangan begitu macam Pontianak Harum Sundal Malam la pulak.”
Memang ada isteri begitu… dia tak pandang wajah suami tetapi ekor matanya amat tajam menjeling itu tanda isteri benar-benar marah.
Peringatan untuk Isteri
Kalau benci sangat nak tengok wajah suami ketika marah janganlah jeling-jeling tajam…ia akan mengeruhkan lagi keadaan.. jadi, apa kata, ketika marahkan suami cepat-cepat pandang pokok-pokok yang hijau atau warna-warna lembut. Jangan sesekali tengok warna-warna yang garang. Warna memainkan peranan ketika marah. Ulamak kata kalau di rumah ada naskhah Al-Quran pandang sahaja Al-Quran dan istighfar. Ambil wudhu’ nescaya berkuranglah sikit marah dan syaitan pun akan lari.
Marahnya seorang Suami..
“Suami saya kalau marah macam singa lapar. Matanya merah pandang tepat ke muka macam nak makan orang. Telinganya nampak bergerak-gerak dan cakapnya penuh emosi.”
Peringatan untuk Suami..
Sifat amarah sifat iblis. Pandang wajah isteri ketika marah.. .renung matanya mungkin ketika itu air mata isteri sedang mengalir membasahi pipi. Biasalah isteri bila dimarah atau diherdik akan mudah menangis.
Suami yang sedang marah cuba tatap wajah isteri. Lihat pada matanya. Bayangkan air mata isteri yang bercucuran ketika kita memarahinya. Sesungguhnya air mata itulah juga yang berlinangan dan mengalir ketika sang isteri kesakitan melahirkan zuriat untuk kita.
Pandang pada tangannya… tangan itulah yang menghayun buaian, menyapu sampah, mengemas rumah dan memasak untuk kita.
Rasanya tahap kemarahan kita akan menurun sekiranya akal memandu kita bukan emosi.
Marah seorang Isteri..
Ada suami mengadu.. isteri kuat berleter ketika marah.
“Saya tak suka nak marah isteri ustaz… tetapi kalau leterannya makin menjadi-jadi, hangat jugak hati dibuatnya.”
Peringatan untuk Isteri..
Mungkin semua suami tak suka isteri berleter. Kalau nak bahagia rumahtangga cuba kawal tabiat suka berleter. Pakar psikologi berpendapat kalau dah ‘tension’ sangat, masuk bilik tutup pintu rapat-rapat kemudian menjeritlah sekuat hati hingga puas.
Marah seorang Suami…
“Suami saya kalau marah suka mengamuk tendang kerusi meja, pecah cermin dan sebagainya.” Bahaya tu… suami macam ni perlu dikaunseling atau diberi rawatan psikitri kerana mungkin boleh membahayakan orang lain.
Marah seorang Isteri…
Ini satu lagi.. suka siksa diri. Isteri kalau marah hantuk kepala sendiri kat dinding. Masa tu tak sedar diri. Putus satu urat saraf di otak tak pasal-pasal duduk kat Tanjung Rambutan.
Marah seorang Suami…
Ada suami yang romantik, suka bercerita… tiba-tiba bertukar jadi pendiam tak mahu bercakap. Itu salah satu tanda suami marah atau ada masaalah. Lainlah kalau suami memang jenis pendiam atau kurang cakap.
tumblr_ldjqak5xg21qe2ci1o1_500
Marah seorang Isteri
Kadang-kadang tanda isteri marah dekat suami… anak yang jadi mangsa. Tujuannya nak lepaskan geram kat suami. Anak-anak dipukul dicubit ditengking. Kesian anak-anak mereka tak faham apa-apa masaalah rumahtangga kita.
Marah seorang Suami
Tak sentuh pun makanan yang kita hidangkan. Lalu suami mula belajar makan di luar. Kalau dibiarkan berlarutan boleh membawa kemudharatan pada rumahtangga. Kaji dan selidik kenapa suami marah sehingga tak mau makan sedangkan kita tahu suami kita seorang yang pemakan dan tak pernah cerewet atau menolak apa yang kita masak.
Marah seorang Isteri…
Isteri bila marah..s uruh suami tidur kat luar bilik. Kunci pintu bilik. Ugut suami.. tak mau layan suami… ni apa cerita? Suami yang sabar tak apa. Kalau selalu sangat buat begini bermakna mengundang bala. Ingat… suami ada 3 lagi kuota kosong untuk diisi. Hati-hati.
Renungan
Apa yang paling penting, terimalah anugerah Allah seadanya. Jangan harapkan pasangan hidup kita itu sempurna tanpa ada kelemahan. Kenal pasti keistimewaan atau kelebihan isteri/suami lebih baik dari kita mencari kesalahan, kekurangan atau kelemahan.
Maaf pandangan ini adalah pandangan peribadi yang umum dan tidak ditujukan kepada sesiapa pun cuma sebagai renungan.
Wallahua’lam.

Copyright @ 2013 INSANI.